Grafický manuál
Nové logo a grafický logomanuál města Hradec nad Moravicí
Novým trendem posledních let je směřování samospráv k vlastní vizuální prezentaci, snaha zavést jednotný vizuální styl srozumitelný jak občanům města, tak jeho návštěvníkům. Jednotný vizuální styl města Hradec nad Moravicí, podobně jako v jiných městech, byl zpracován do podoby nového grafického logomanuálu a nutno podotknout, že městu podobný dokument doposud scházel. Jedná se o závazný dokument pro samosprávu města, ve kterém jsou jasně a přehledně stanoveny všechny prvky vizuální komunikace a rovněž pravidla pro jejich užívání (jednotný font písma, nové logo města, grafické prvky, piktogramy městských budov, barevnost, jednotný styl městských tiskovin apod.).
Zavedení jednotného vizuálního stylu si klade za cíl sjednotit a nahradit doposud značně roztříštěné a nejednotné formy prezentace města směrem k veřejnosti. V praxi se jedná, a zejména v budoucnu bude jednat, o sjednocení značení městských budov v exteriéru i interiéru, zastávek hromadné dopravy, městských směrovníků, úředních dokumentů a periodických tiskovin vydávaných městem, grafické sjednocení webových stránek a facebookového profilu města, plakátů i reklamních předmětů vydávaných městem.
Nové městské logo vychází zcela jednoznačně z více než tisícileté historie města a z jeho geografického umístění nad řekou Moravicí, mezi kopci v údolí na staré obchodní cestě. Moderním způsobem rovněž reaguje na typické pamětihodnosti města, otevřenost místní komunity, jakož i na skutečnost, že Hradec nad Moravicí je městem neustále se rozvíjejícím, živým a kulturním, zasluhujícím si díky svým památkám a umístění v nádherném přírodním prostředí patřičné pozornosti. Nutno podotknout, že nové městské logo v žádném případě nenahrazuje původní městský znak. Tento znak bude i nadále využíván při oficiálních a slavnostních příležitostech města.
Barevnost nového loga a prvků grafického logomanuálu vychází z barev užívaných v původním, historickém městském znaku z roku 1481, tj. z kombinace barev červené a bílé, typických barev původního opavského knížectví. Tyto barvy jsou příznačné i pro významné budovy našeho města, jako např. zámek s tolik typickými cihlovými zdmi, továrenské budovy firmy BRANO a.s., budovu nádraží i bílé zdi zámeckých budov, farního kostela sv. Petra a Pavla a kaple sv. Jakuba.
Celková koncepce grafického logomanuálu však nevychází pouze z hmatatelných historických architektonických prvků, ale rovněž i z místního, pro tuto část Opavského Slezska tak typického, dialektu. Vzhledem k tomu, že Hradec nad Moravicí je po mnohá desetiletí oblíbeným výletním centrem Opavska i jedinečným místem pro život, kde se lidé cítili a cítí dobře, byl zvolen jako doplňující slogan města a klíčové slovo hashtag #FurtFajny. Cílem je nejen uchovat zapamatovatelným způsobem povědomí o místním nářečí pro budoucí generace, ale zároveň zdůraznit rozdílnost a odlišnost místního, dnes již trochu pozapomenutého, dialektu „po našemu“.
Nový vizuální styl bude do života města zaváděn postupně v průběhu následujících měsíců a let. Věříme, že nový vizuální styl města – od úředních dokumentů, přes sociální sítě až po vzhled reklamních předmětů – u vás, občanů, časem „zdomácní“ a bude obecně přijat za vlastní. Nový logomanuál města vytvořila společnost ON OFF Studio, s. r. o., z Ostravy pod vedením pana Martina Potočného.
Logomanuál Hradec nad Moravicí 2021 - konečná verze PDF Velikost: 9.15 MB
Loga Hradec nad Moravici 2022 PDF Velikost: 673.45 kB
Loga Hradec nad Moravici 2022 AI Velikost: 1.65 MB
Logo města bílé v png ZDE
Logo města černé v png ZDE
Logo města červené v png ZDE